- Ziarul românilor-americani editat la Chicago – ISSN 1556-1135
Calitate!
Unicul ziar româno-american
tipărit integral pe hârtie cerată!
Grafică şi paginaţie atractivă.
Cantitate!
Ziarul românesc cu cel mai mare tiraj
din SUA - distribuit gratuit in 28 de state!
Din Editia Tiparita:
Ultima Editie Tiparita:
RomanianTribune - Prima Pagina - Editia 175
Newsletter:
Pentru a primi versiunea electronica a ziarului, introdu adresa de e-mail aici:
Aboneaza-te

Ce sa mancam ca sa nu ne stricam dintii

Te speli pe dinti de cel putin doua ori pe zi, folosesti ata dentara, te duci la stomatolog, dar ceea ce mananci iti poate afecta si dintii, si gingiile. „O alimentatie sanatoasa te ajuta sa iti mentii un corp de invidiat, dar ceea ce mananci iti afecteaza sanatatea dentara“, spune dr. Paula Shannon Jones, de la Academia de Stomatologie Generala.

Zaharul poate face rau. Iar unele alimente pot produce carii, dar altele te pot proteja. Specialistul sustine ca o mana de chipsuri sau chiar o chifla poate fi la fel de daunatoare dintilor si gingiilor precum o prajitura cu bucati de ciocolata.

Orice carbohidrat se „sparge“ in zaharuri, care duc la formarea placii bacteriene, ce poate afecta gingiile si poate duce la aparitia cariilor, mai spune medicul. Alimentele bazate pe carbohidrati, cum ar fi painea si biscuitii, tind sa aiba „o textura adeziva“, prinzandu-se usor intre dinti sau sub linia gingiilor, unde apoi se acumuleaza bacteriile, spune dr. Christine Gerbstadt, de la Asociatia Americana de Nutritie.

De aceea, medicii dentisti recomanda ca aceste alimente sa fie consumate in timpul meselor principale, in loc de gustare. Ceaiul negru si verde contine polifenoli, compusii antioxidanti din plante previn placa bacteriana, reducand riscurile de aparitie a afectiunilor gingivale si de formare a cariilor.

„De asemenea, ceaiul are potential in reducerea respiratiei urat mirositoare din cauza ca inhiba cresterea bacteriilor“, explica dr. Christine D. Wu, de la Colegiul Dentar Chicago din cadrul Universitatii din Illinois, care a participat la mai multe studii privind efectele ceaiului asupra danturii.

Medicii dentisti avertizeaza si in privinta bauturilor racoritoare acidulate. Cele mai multe bauturi acidulate, bauturile energizante si alte sucuri, contin acizi, cum ar fi cel citric si fosforic, care pot eroda smaltul dintilor, chiar daca nu au zahar in componenta, se arata intr-un studiu britanic.

Pentru o dantura sanatoasa este nevoie si de un aport suficient de vitamina C, mai spun expertii. „Vitamina C este cimentul care tine toate celulele impreuna si, asa cum aceasta vitamina este vitala pentru sanatatea pielii, ea este la fel de importanta pentru aspectul tesuturilor gingivale“, mai spune dr. Paula Shannon Jones.

Astfel, persoanele care consuma mai putin de 60 mg de vitamina C pe zi (o portocala contine mai mult de 80 de mg) sunt cu 25 la suta mai predispuse la a avea o afectiune gingivala comparativ cu cele care consuma 180 mg sau mai mult de vitamina C, se arata intr-un studiu efectuat pe 12.000 de adulti de catre Universitatea de Stat New York din Buffalo.

Expertii in sanatatea dentara sustin ca este important si aportul zilnic de calciu din dieta. Acelasi studiu american arata ca aproximativ 99 la suta din calciul din organism se gaseste in dinti si in oase. Calciul care se gaseste in unele alimente, cum ar fi branza, laptele, intareste osul mandibulei si nu lasa dintii sa se miste. Doza recomandata de calciu, pentru femeile sub 50 de ani, este de 1.000 mg pe zi, iar pentru celelalte aportul de calciu trebuie sa fie de 1.200 mg.  (Gandul)
Trimite acest articol pe e-mail Tipareste acest articol
Cautare:
Gaseste un cuvant cheie folosind aceasta optiune:
Cauta in site
Ultimele Stiri de la
inchiderea editiei tiparite
Pagina Principala | Despre Ziar | Publicitate | Programare Editii | Distributie | Abonamente | Redactie | Contact | Sponsori
© www.RomanianTribune.net