- Ziarul românilor-americani editat la Chicago – ISSN 1556-1135
Calitate!
Unicul ziar româno-american
tipărit integral pe hârtie cerată!
Grafică şi paginaţie atractivă.
Cantitate!
Ziarul românesc cu cel mai mare tiraj
din SUA - distribuit gratuit in 28 de state!
Din Editia Tiparita:
Ultima Editie Tiparita:
RomanianTribune - Prima Pagina - Editia 226
Newsletter:
Pentru a primi versiunea electronica a ziarului, introdu adresa de e-mail aici:
Aboneaza-te

Lactatele reduc riscul de cancer digestiv

Persoanele care consuma zilnic lactate dietetice au un risc redus de a dezvolta celule cancerigene la nivelul sistemului digestiv, sustin cercetatorii de la Institutul National de Cancer din Statele Unite ale Americii.

Oamenii de stiinta spun ca femeile prezinta un risc cu aproximativ 25 la suta mai mic de a se imbolnavi de cancer, in timp ce riscul la barbati este redus cu 16 la suta de a dezvolta celule cancerigene. „Atat in cazul barbatilor, cat si al femeilor, consumul de produse lactate, de alte alimente bogate in calciu si de suplimente cu calciu a fost asociat cu o scadere a riscului de aparitie a cancerului la nivelul tubului digestiv", spune Yikyung Park, autorul studiului.

Cercetarea a fost efectuata pe un esantion de 500.000 de persoane care au fost rugate ca sa completeze un chestionar despre obiceiurile culinare, in anul 1996, iar studiul a durat sapte ani, timp in care subiectii erau chemati periodic la control.

Astfel, femeile care au consumat cele mai mari cantitati de calciu, adica 1.881 miligrame pe zi, au prezentat un risc de imbolnavire de cancer cu aproximativ 25 la suta mai scazut decat cele care au consumat cele mai mici cantitati de calciu, 494 miligrame pe zi. Scaderea acestui risc a fost mult mai evidenta in cazul cancerului la colon. In acelasi timp, barbatii care au consumat cele mai mari cantitati de calciu, 1.530 de miligrame pe zi, au prezentat un risc diminuat cu 16 la suta de a dezvolta cancer colorectal, comparativ cu cei care consumau cele mai mici cantitati de calciu, 526 miligrame pe zi, explica cercetatorii americani. Pe de alta parte, consumul regulat de calciu nu pare sa aiba nici o legatura cu scaderea frecventei cancerelor de prostata, mamar, si a celorlalte tumori canceroase din afara organelor sistemului digestiv.

Mai mult, calciul s-a dovedit eficient in franarea procesului de crestere anormala a tesuturilor si in stimularea procesului de reconstructie normala a celulelor din tractul gastrointestinal si de la nivelul sanilor. De asemenea, calciul reduce eventualele leziuni la nivelul mucoasei intestinului gros, adauga oamenii de stiinta.

                                                                                            Madalina Chitu - Gandul

Trimite acest articol pe e-mail Tipareste acest articol
Cautare:
Gaseste un cuvant cheie folosind aceasta optiune:
Cauta in site
Ultimele Stiri de la
inchiderea editiei tiparite
Pagina Principala | Despre Ziar | Publicitate | Programare Editii | Distributie | Abonamente | Redactie | Contact | Sponsori
© www.RomanianTribune.net