- Ziarul românilor-americani editat la Chicago – ISSN 1556-1135
Calitate!
Unicul ziar româno-american
tipărit integral pe hârtie cerată!
Grafică şi paginaţie atractivă.
Cantitate!
Ziarul românesc cu cel mai mare tiraj
din SUA - distribuit gratuit in 28 de state!
Din Editia Tiparita:
Ultima Editie Tiparita:
RomanianTribune - Prima Pagina - Editia 226
Newsletter:
Pentru a primi versiunea electronica a ziarului, introdu adresa de e-mail aici:
Aboneaza-te

D, vitamina batranetii

Administrarea zilnica de vitamina D reduce riscurile de fracturi si previne bolile cardiovasculare in cazul persoanelor in varsta, sustine un recent articol aparut in Le Figaro. Articolul isi propune sa reabiliteze rolul vitaminei D in protejarea sanatatii.

De vitamina D avem nevoie pe tot parcursul vietii, dar dupa 65-70 de ani este necesara o suplimentare a dozelor administrate. Studii de data recenta arata ca vitamina D poate preveni anumite forme de cancer (in special cel de colon), diabetul de tip I, accidentele cardiovasculare si depresiile sezoniere. Cunoscuta in special pentru misiunea de mineralizare a osului, vitamina D a contribuit substantial la disparitia rahitismului infantil prin suplimentarea dozelor in cazul bebelusilor. Din pacate, decenii la rand vitamina D a fost ignorata, pentru ca, in ultima perioada, sa i se recunoasca rolul in protejarea sanatatii.

CONFIRMARE

Recent a fost publicat in Archives of Internal Medicine un amplu studiu international care confirma ca doze concentrate de vitamina D reduc in mod substantial riscurile de fracturi la persoanele in varsta. Principala particularitate a acestei vitamine este sintetizarea ei in cea mai mare parte prin piele, sub actiunea razelor solare. Aportul alimentar, mai ales din peste si mai nou din uleiul extras din ficatul de morun, asigura chiar mai putin de o treime din dozele recomandate zilnic.

Profesorul Patrice Fardellone, seful Serviciului reumatologie la CHU din Amiens, prescrie persoanelor vulnerabile - femei la menopauza, persoane imobilizate - vitamina D, mai ales iarna. Motivul: Amiens este o regiune unde soarele se arata cu zgarcenie.

30% dintre adultii din nordul Parisului, 50% dintre femeile la menopauza si 75% dintre suferinzii de osteoporoza prezinta carenta de vitamina D. Iar persoanele care stau foarte mult in biblioteci, care au lucrari de cercetare etc. sunt aproape in totalitate (90%) afectate de lipsa vitaminei D, spune prof. Fardellone. Din pacate, prin alimentatie nu reusim sa corectam nivelul vitaminei D. Asta inseamna ca: nu trebuie neglijata alimentatia bogata in vitamina D: uleiurile, untul, laptele, dar ca avem nevoie de suplimente alimentare ce contin vitamina D.

Magda Marincovici - Jurnalul National

Trimite acest articol pe e-mail Tipareste acest articol
Cautare:
Gaseste un cuvant cheie folosind aceasta optiune:
Cauta in site
Ultimele Stiri de la
inchiderea editiei tiparite
Pagina Principala | Despre Ziar | Publicitate | Programare Editii | Distributie | Abonamente | Redactie | Contact | Sponsori
© www.RomanianTribune.net