Somonul, macroul, heringul si alte tipuri de peste gras protejeaza barbatii impotriva cancerului de prostata, potrivit cercetatorilor de la Universitatea California. Acizii grasi omega 3 continuti de pestele gras pot reduce cu pana la jumatate riscul de a dezvolta aceasta maladie.
Pestele gras, de tipul macroului, heringului, somonului, codului sau sardinelor, contine din belsug acizi grasi omega 3 cu lant lung, care, potrivit cercetatorilor de la Universitatea California, din SUA, protejeaza prostata impotriva cancerului. Consumat cel putin o data pe saptamana, pestele gras reduce cu pana la jumatate riscul de cancer, arata studiul realizat de specialistii americani, citati de dailymail.co.uk. Ei au comparat obiceiurile alimentare a 466 de barbati diagnosticati cu cancer de prostata si a altor 478 de barbati fara probleme de sanatate, iar la finalul studiului au observat ca cei care consumau peste gras cel putin o data pe luna au avut un risc cu pana la 36% mai mic de a dezvolta cancer. Efectul protector al pestelui este mult mai puternic la barbatii care l-au inclus in dieta cel putin o data pe saptamana, riscul fiind cu 57% mai mic. Efect similar au si crustaceele, care contin la fel de multi acizi grasi omega 3 ca pestele gras.
PREVINE INFLAMATIA
Cercetatorii Universitatii California au descoperit ca aportul de acizi grasi omega 3 influenteaza actiunea unei gene care sta la originea formelor agresive de cancer de prostata. Gena COX-2 este cunoscuta pentru efectul sau inflamator asupra tesutului prostatic, iar barbatii care detin aceasta gena au un risc de cinci ori mai mare de a dezvolta o forma agresiva de cancer. Se pare insa ca actiunea sa este inhibata de acizii grasi omega 3, cu conditia ca pestele sa fie consumat o data - de doua ori pe saptamana.
Suplimente alimentare
Daca nu putem consuma peste din diferite motive, putem lua ulei de peste sau suplimente alimentare care sa contina acizi grasi esentiali.
Pot fi consumate, de asemenea, alimente care contin precursori ai acizilor grasi omega 3, precum uleiul de in, de rapita, soia, dar organismul trebuie sa prelucreze acesti precursori si nu intotdeauna reuseste. O data cu inaintarea in varsta, metabolismul, enzimele devin mai putin active si este de preferat ca acizii grasi omega 3 sa fie procurati direct din pestele gras.
Oana Antonescu - Jurnalul National