Consumate la sfarsitul mesei, nucile reduc efectele negative ale mancarurilor grase asupra arterelor
Consumul regulat de nuci poate preveni aparitia cancerului mamar si a bolilor de inima, datorita continutului mare de acizi grasi omega-3 si antioxidanti, potrivit ultimelor studii realizate in Statele Unite, de catre cercetatorii americani. Specialistii spun ca nucile contin, pe langa acizii grasi omega-3, si antioxidanti si fitosteroli - substante care reduc riscul de aparitie a tumorilor canceroase.
„Este cunoscut faptul ca o dieta sanatoasa poate preveni bolile cronice. Am demonstrat ca nucile, asociate unei alimentatii echilibrate - bogata in fructe si legume -, reduc riscul dezvoltarii cancerului la san“, spune Elaine Hardman, de la Scoala de medicina a Universitatii Marshall, coordonatoarea studiului.
De asemenea, proprietatile nucilor au efecte pozitive si in maladiile cardiace. „Desi nucile sunt bogate in acizi grasi si calorii, acesti acizi sunt nesaturati, deci «buni»“, completeaza Anna Denny, nutritionist la British Nutrition Foundation din Marea Britanie.
Cercetari anterioare aratasera ca nucile consumate la sfarsitul mesei reduc efectele negative ale mancarilor grase asupra arterelor.
Potrivit medicilor, cel mai mare risc in aparitia cancerului de san il reprezinta varsta, astfel ca 80% dintre maladiile mamare afecteaza femeile de peste 50 de ani. De aceea, controalele regulate, limitarea consumului de alcool si practicarea regulata a exercitiilor fizice contribuie la reducerea riscurilor de aparitie a cancerului.
Milena Nita - Gandul