- Ziarul românilor-americani editat la Chicago – ISSN 1556-1135
Calitate!
Unicul ziar româno-american
tipărit integral pe hârtie cerată!
Grafică şi paginaţie atractivă.
Cantitate!
Ziarul românesc cu cel mai mare tiraj
din SUA - distribuit gratuit in 28 de state!
Din Editia Tiparita:
Ultima Editie Tiparita:
RomanianTribune - Prima Pagina - Editia 226
Newsletter:
Pentru a primi versiunea electronica a ziarului, introdu adresa de e-mail aici:
Aboneaza-te

Dieta pentru o vedere buna

BENEFICIU

Acizii grasi esentiali Omega 3 previn orbirea
Pentru a avea o vedere buna si pentru a preveni orbirea la batrinete, trebuie sa includem in dieta o portie de peste gras, cel putin o data pe saptamina, ne sfatuiesc nutritionistii.

Somonul, tonul, heringul, codul, sardinele sau macroul sunt cele mai bune surse de acizi grasi esentiali omega 3 cu lant lung: EPA (acidul eicosapentaenoic) si DHA (acidul docosahexaenoic). Ei mentin elasticitatea vaselor sangvine si au un rol foarte important pentru functionarea celulelor nervoase, prevenind imbatrinirea creierului. Insa o alimentatie bogata in omega 3 ne protejeaza in acelasi timp vederea, sustin cercetatorii de la London School of Hygiene and Tropical Medicine. Potrivit studiului lor, desfasurat in sapte tari europene si publicat in American Journal of Clinical Nutrition si preluat de sciencedaily.com, exista o legatura directa intre cantitatea de EPA si DHA din dieta si riscul de pierdere a acuitatii vizuale. Astfel, persoanele care nu includ in dieta pestele gras cel putin o data pe saptamina sunt cu 50% mai predispuse la degenerescenta maculara si in special la degenerescenta maculara umeda, o forma a bolii care duce la pierderea definitiva a vederii. Aceasta boala oculara afecteaza macula, zona centrala a retinei si se instaleaza la varsta a treia.

DOZA ZILNICA

Acizii grasi esentiali omega 3 sunt constituenti importanti ai retinei, iar includerea lor in dieta ne protejeaza sanatatea ochilor. Doua portii de peste gras pe saptamana asigura o doza zilnica de aproximativ 500 mg de acizi grasi esentiali omega 3 cu lant lung. „O doza zilnica de peste 300 mg de EPA si DHA scade cu 70% riscul de degenerescenta maculara la varsta a treia, arata acelasi studiu“, precizeaza dr Astrid Fletcher, profesor epidemiolog si coordonator al studiului. Specialistul ne sfatuieste sa ne asiguram aportul zilnic de acizi grasi omega 3 din alimentatie, si nu din suplimente alimentare, intrucat eficienta acestora nu a fost dovedita.

Pentru a evalua impactul acizilor grasi asupra sanatatii oculare, cercetatorii au urmarit alimentatia participantilor la studiu, in special cantitatea si tipul de peste consumate, apoi au masurat periodic acuitatea vizuala. Pestele slab nu aduce nici un beneficiu vederii, precizeaza autorii studiului.

STATISTICA

Peste 64% dintre participantii la studiu consumau peste gras mai putin de o data pe saptamina, 25% il includeau in dieta o data pe saptamina si numai 12% de doua ori sau de  mai multe ori pe saptamina. Cercetatorii au constatat ca persoanele cu aportul zilnic cel mai mare de acizi grasi esentiali omega 3 aveau o stare generala de sanatate mai buna decat cei care mancau foarte rar pestele gras in alimentatie. Aceasta se explica prin rolul foarte important pe care pestele gras il are pentru sanatatea noastra. El previne bolile cardiovasculare, imbatranirea precoce, obezitatea si bolile neurodegenerative precum Alzheimer sau Parkinson. Omega 3 imbunatateste capacitatea de concentrare si creste rezistenta la stres. Pestele gras este recomandat persoanelor de toate varstele.

Oana Antonescu - Jurnalul National

Trimite acest articol pe e-mail Tipareste acest articol
Cautare:
Gaseste un cuvant cheie folosind aceasta optiune:
Cauta in site
Ultimele Stiri de la
inchiderea editiei tiparite
Pagina Principala | Despre Ziar | Publicitate | Programare Editii | Distributie | Abonamente | Redactie | Contact | Sponsori
© www.RomanianTribune.net