- Ziarul românilor-americani editat la Chicago – ISSN 1556-1135
Calitate!
Unicul ziar româno-american
tipărit integral pe hârtie cerată!
Grafică şi paginaţie atractivă.
Cantitate!
Ziarul românesc cu cel mai mare tiraj
din SUA - distribuit gratuit in 28 de state!
Din Editia Tiparita:
Ultima Editie Tiparita:
RomanianTribune - Prima Pagina - Editia 226
Newsletter:
Pentru a primi versiunea electronica a ziarului, introdu adresa de e-mail aici:
Aboneaza-te

Adevarul despre suplimentele alimentare

Administrate gresit, vitaminele si mineralele de sinteza pot agrava starea de sanatate, spun specialistii. Starea de oboseala accentuata, demineralizarea oaselor si scaderea memoriei sunt cateva dintre consecintele abuzului de suplimente cu vitamine.

Oboseala si lipsa de energie se accentueaza primavara, iar multe persoane apeleaza la suplimente nutritionale pentru a combate carentele de vitamine si de minerale.

„Iarna, alimentatia noastra este mai saraca in legume si fructe proaspete. De aceea, primavara este indicat un supliment de vitamine hidrosolubile si de minerale, in special in cazul femeilor insarcinate, bolnavilor, copiilor in perioadele de studiu intens si varstnicilor.

Suplimentele nutritionale nu trebuie insa luate tot timpul. Sunt indicate curele cu vitamine si minerale, insa doar la recomandarea medicului“, spune medicul nutritionist Mihaela Ionescu de la Institutul National de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice „N. C. Paulescu“, Bucuresti.

Abuzul poate scurta viata

Un studiu realizat la Universitatea din Copenhaga arata ca abuzul de suplimente cu betacarotenoizi (precursorii vitaminei A) si vitaminele A si E slabesc mecanismul natural de aparare al organismului prin distrugerea radicalilor liberi.

Acest fapt poate avea drept consecinta scaderea duratei de viata cu pana la sapte la suta, in cazul betacarotenoizilor, cu patru la suta, daca abuzam de vitamina E si cu 16 la suta in cazul vitaminei A. „Exista o tendinta in randul populatiei de a abuza de suplimentele alimentare.

De multe ori, excesul nu aduce nicio ameliorare in starea de sanatate a persoanei respective. Atunci cand vorbim de vitaminele liposolubile, cum sunt vitaminele A si E, exista riscul de hipervitaminoza.

Aceasta poate duce la stari de oboseala accentuata, la demineralizarea oaselor si la scaderea memoriei. Una dintre consecintele excesului de suplimente alimentare poate fi si obezitatea”, avertizeaza medicul Mihaela Ionescu.

Alimentatia, principala sursa de vitamine

Numeroase studii demonstreaza ca organismul asimileaza cel mai bine vitaminele si mineralele din alimentatie. Astfel, pentru a acoperi necesarul de vitamina A trebuie sa consumam ficat, morcovi, piersici sau spanac.

Cerealele integrale, fasolea, pestele si carnea sunt surse bogate de vitamine B, iar citricele, ardeii, varza si rosiile au cantitati ridicate de vitamina C. Vitamina D poate fi luata din lapte, cereale, peste si din oua.

Necesarul de vitamina E poate fi asigurat prin consumul de nuci, iar cel de vitamina K din soia, produse lactate si din legume verzi.

Adina Radu -Adevarul

Trimite acest articol pe e-mail Tipareste acest articol
Cautare:
Gaseste un cuvant cheie folosind aceasta optiune:
Cauta in site
Ultimele Stiri de la
inchiderea editiei tiparite
Pagina Principala | Despre Ziar | Publicitate | Programare Editii | Distributie | Abonamente | Redactie | Contact | Sponsori
© www.RomanianTribune.net