- Ziarul românilor-americani editat la Chicago – ISSN 1556-1135
Calitate!
Unicul ziar româno-american
tipărit integral pe hârtie cerată!
Grafică şi paginaţie atractivă.
Cantitate!
Ziarul românesc cu cel mai mare tiraj
din SUA - distribuit gratuit in 28 de state!
Din Editia Tiparita:
Ultima Editie Tiparita:
RomanianTribune - Prima Pagina - Editia 226
Newsletter:
Pentru a primi versiunea electronica a ziarului, introdu adresa de e-mail aici:
Aboneaza-te

Alimente benefice în lupta împotriva cancerului mamar

O anumita dieta, bazata pe alimente sanatoase, reduce riscul de declansare a cancerului mamar, potrivit unor studii recente, citate de nutritionistii britanici, informeaza mirror.co.uk, citat de Mediafax.

1) Cerealele integrale - sunt bogate in fibre care reduc riscul de aparitie a cancerului mamar. Un studiu suedez a relevat faptul ca femeile care mananca peste 25 de grame de fibre in fiecare zi sunt cu 40% mai putin expuse in fata riscului de declansare a acestei maladii. Mancati mai mult - optati pentru carbohidrati ce provin din cereale integrale sanatoase, precum cele din paine, pasat de ovaz, orez brun si paste.

2) Fructe si legume - O dieta bogata in antioxidanti provenind din fructe intens colorate si din legume este benefica in combaterea radicalilor liberi (celule daunatoare care provoaca aparitia cancerului). Un studiu efectuat in China in acest an a relevat faptul ca femeile care mananca mai multe fructe si legume decat media populatiei beneficiaza de o reducere substantiala a riscului de aparitie a cancerului mamar.

Mancati mai mult - Uitati de „regula celor cinci“. Pentru a maximiza protectia organismului impotriva cancerului, tot mai multi nutritionisti recomanda noua sau zece portii de fructe si legume in dieta zilnica. O singura portie este echivalenta cu un pahar de suc proaspat, o portocala de marime medie sau cu 12 boabe de struguri.

3) Produse lactate bogate in vitamina D - Studiile recente au demonstrat ca vitamina D poate sa opreasca diviziunea si cresterea celulara, protejand astfel organismul impotriva celulelor care declanseaza cancerul. Cele mai bogate alimente in vitamina D sunt produsele lactate, ouale si uleiul de peste. In trecut, produsele lactate au fost asociate cu aparitia cancerului mamar, insa un studiu recent, bazat pe cele anterioare, publicat in American Journal of Clinical Nutrition, a evidentiat faptul ca o dieta bazata pe produse lactate cu un continut mic de grasimi, precum laptele degresat, branza de casa si iaurtul, sunt benefice impotriva acestei maladii.

Mancati mai mult - Beti un pahar de lapte degresat in fiecare zi si un ou de cateva ori pe saptamana. Vitamina D este sintetizata si de piele, in urma expunerii la soare. Este indicat sa petreceti cel putin 15 minute in aer liber in fiecare zi.

4) Grasimile bune - Un nivel mare de estrogen stimuleaza reproducerea celulelor mamare, crescand riscul dezvoltarii cancerului. Anumiti experti considera ca grasimile „neprietenoase cu estrogenul“ din dieta zilnica reduc riscul de aparitie a cancerului. Printre aceste grasimi bune se numara grasimile omega-3 din uleiul de peste si grasimile omega-9 din uleiul de masline.

Mancati mai mult - Mancati una sau doua portii de carne de peste, precum somon, macrou sau ton proaspat (nu la conserva) in fiecare saptamana si preparati-o cu ulei de masline.

5) Fasolea si alte boabe de leguminoase - Fasolea si alte leguminoase precum lintea si nautul, contin multe fibre care protejeaza impotriva cancerului, dar si molecule de polifenoli si lignani care limiteaza cresterea tumorilor. Un studiu realizat de cercetatorii de la Harvard School Of Public Health a monitorizat dietele a 90.000 de infirmiere de-a lungul a opt ani. Femeile care mancau fasole cu o frecventa de doua-patru ori pe saptamana au beneficiat de o reducere cu 25% a riscului de aparitie a cancerului mamar.

Mancati mai mult - Adaugati o ceasca cu boabe de fasole sau linte cand preparati sosul chili, spaghete bolognese, supa sau tocana, de doua sau de trei ori pe saptamana, alaturi de humus si boabe de soia verde (edamame).
Romania Libera
Trimite acest articol pe e-mail Tipareste acest articol
Cautare:
Gaseste un cuvant cheie folosind aceasta optiune:
Cauta in site
Ultimele Stiri de la
inchiderea editiei tiparite
Pagina Principala | Despre Ziar | Publicitate | Programare Editii | Distributie | Abonamente | Redactie | Contact | Sponsori
© www.RomanianTribune.net